UWAGA! ZMIANA ADRESU BLOGA! WWW.MANUFAKTURASMAKOW.COM

Indyk z pieczarkami

By 18:23


Brrrr... jak zimno! Wczoraj po południu, kiedy jechałam do sklepu termometr pokazywał 6 stopni. Jechałam opatulona kurtką i ciepłym szalem, a na przeciwległym pasie zobaczyłam mężczyznę w kabriolecie z odsłoniętym dachem! Na jego widok zrobiło mi się jeszcze chłodniej i automatycznie podkręciłam ogrzewanie. Trzeba mieć naprawdę dużo samozaparcia, żeby przy takiej temperaturze nie postawić dachu, albo mieć takowy zepsuty ;) Dlatego dziś mam dla was propozycję ciepłego i bardzo smacznego obiadu :)

Składniki:
1 kg piersi indyka
1/2 kg pieczarek
1 kubek śmietany (18%)
1 cebula
płaska łyżka koncentratu pomidorowego
sól, pieprz, ewentualne odrobina cukru do smaku
natka pietruszki
olej lub masło

Mięso, pieczarki oraz natkę pietruszki dokładnie myjemy i osuszamy papierowym ręcznikiem. Cebulę kroimy w piórka, indyka w słupki każdą pieczarkę na 3-4 części, a natkę drobno siekamy. Indyka obsmażamy na dobrze rozgrzanym tłuszczu, a następnie odstawiamy pod przykryciem na 5 minut.

W tym czasie na niewielkiej ilości masła lub oleju smażymy pieczarki, aż wyparuje cały płyn. Wrzucamy cebulę do grzybów. Kiedy cebula zmięknie dodajemy indyka, śmietanę, koncentrat i dusimy całość na niewielkim ogniu. Gotową potrawę doprawiamy solą, pieprzem i ewentualnie odrobiną cukru. Obficie posypujemy natką pietruszki. 

Z tak przygotowanym indykiem świetnie komponuje się ryż polany lubczykowym smakiem (klik). Jeśli nie macie lubczyku, to spokojnie możecie go zastąpić natką pietruszki.


Smacznego!
Ania :)





To też może ci się spodobać

2 komentarzy

  1. Pyszne danie. Masz rację zimno a taki obiad super rozgrzewa :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie dość, że rozgrzewa, to jeszcze natka pietruszki w sosie i posypce wzmacnia organizm przed zimą :)

      Usuń