UWAGA! ZMIANA ADRESU BLOGA! WWW.MANUFAKTURASMAKOW.COM

Choinka z ciasta francuskiego z Nutellą

By 17:44 ,

 
Jest kilka rzeczy, które zawsze mam w lodówce, takie moje małe, kulinarne must have na każdą okazję, zwłaszcza, kiedy nie uśmiecha mi się przyrządzanie pracochłonnych dań, albo kiedy mam ochotę na coś słodkiego. W obu przypadkach genialnie sprawdza się ciasto francuskie, które prawie zawsze można u mnie znaleźć. Tym razem padło hasło: Zjadłbym coś słodkiego, nie ma tam niczego w szafeczce? Nie było. Ale było za to opakowanie ciasta francuskiego i słoik Nutelli :) 25 minut później zajadaliśmy się jeszcze ciepłą choinką z czekoladowym nadzieniem. Deser prosty i genialny, zwłaszcza przed świętami ;)

Składniki:
opakowanie ciasta francuskiego
słoik Nutelli 

Ciasto wyjmujemy z opakowania, składamy na pół, delikatnie dociskamy grzbiet, żeby zaznaczyć miejsce nacięcia. Przecinamy na dwie połówki, pierwszą grubo smarujemy Nutellą, a następnie przykrywamy drugim kawałkiem ciasta. Wycinamy kształt choinki i nacinamy brzegi tak, żeby powstały gałązki, które następnie skręcamy (najlepiej dwa razy, inaczej mogą się rozkręcić). Całość pieczemy w temperaturze 180 stopni, przez 25 min. (do zrumienienia). 

Oczywiście wszystkie "ścinki" również piekę, bo choć nie wyglądają tak pięknie, jak choinka, to smakują równie dobrze ;) Takie słodkie drzewko możecie również zrobić w wersji maxi, wtedy będą potrzebne dwa opakowania ciasta. 


Smacznego!
Ania :)  
 

To też może ci się spodobać

0 komentarzy