UWAGA! ZMIANA ADRESU BLOGA! WWW.MANUFAKTURASMAKOW.COM

Korzenne ciasteczka

By 18:34 ,


Są przepisy i smaki, które przywołują najrozmaitsze wspomnienia, receptura, którą się z Wami dzisiaj podzielę jest dla mnie naprawdę szczególna. Przepis na ciasteczka znalazłam w świątecznej broszurce z przepisami w 2008 roku i był jednym z pierwszych, który pojawił się rok później na moim pierwszym, kulinarnym blogu. Od tamtego czasu nie robiłam tych ciasteczek, po prostu o nich zapomniałam, a wspomniana broszura znów zaginęła. Przypomniało mi się o nich dopiero kilka dni przed Wigilią, kiedy szukałam prostego przepisu na korzenne ciasteczka. Z ręką na sercu mogę powiedzieć, że są to najlepsze ciastka, jakie kiedykolwiek upiekłam i jadłam. Są po prostu idealne :) 

Składniki:
250g mąki
łyżka imbiru w proszku
łyżeczka proszku do pieczenia
100g cukru
łyżeczkę cukru waniliowego
płaska łyżka przyprawy do piernika
łyżeczka cynamonu
¼ łyżeczki gałki muszkatołowej
200g masła
jajko 




Mąkę oraz imbir mieszamy z proszkiem do pieczenia, cukrem, cukrem waniliowym i przyprawami. Następnie siekamy z zimnym masłem oraz jajkiem, szybko zagniatamy. Powstałe ciasto owijamy folią spożywczą i wkładamy na godzinę do lodówki. Po upływie wyznaczonego czasu, wyjmujemy ciasto z lodówki, odrywamy spory kawałek (resztę chowamy z powrotem), rozwałkowujemy na grubość około ½ cm i wykrawamy ciasteczka. Wycięte kształty układamy na wyłożonej papierem do pieczenia blasze. Ciastka pieczemy przez około 15 minut w temperaturze 180 stopni.

Smacznego!
Ania :)
  

 

To też może ci się spodobać

2 komentarzy